Mit adott a Forex - a nyereségek

2017.12.15

A tőzsdén nagyon sok módszerrel lehet pénzt keresni, a legkülönbözőbb mértékben. Lehet a banki kamatokat magasan meghaladó mértékben is nyereséget termelni... De a nyereséget is sokféleképpen lehet mérni.

A legfőbb nyeresége a deviza kereskedésnek számomra a sok értékes kereskedési tapasztalat amit szereztem. Itt főleg a kereskedési stílusom, idősíkom megtalálását és nagyon komoly pszichológiai tényezők kezelését értem a különböző piaci körülmények között.

A képzéseken és a temérdek mentoráláson amiket végigcsináltam nagyon sok különböző dolog kezelésére palléroztam magamat:

  • kimaradás miatti félelem kezelése,

  • megfelelő setup esetén hezitálás, újabb megerősítés nélküli azonnali belépés,

  • veszteségek kiemelkedően gyors lezárása, nyerő tradek futni hagyása,

  • fegyelem és türelem fejlesztése 120 élesszámlás "set and forget" ügylettel,

  • nem utolsó sorban pedig megtanultam, hogy milyen piacon szabad jelen lennem és milyen piacot érdemes elkerülnöm.

Csak éles számlán kereskedtem és felelősséggel, mert tudtam, hogy a tőkémet a jövőben is eszerint kell kezelnem. Ebből fakadóan egyszer sem fordult elő, hogy a tőkémre vetített max. 1,5%-os kezdeti kockázatnál nagyobbat vállaljak (2016-ban jellemzően 0,3%, 2017-ben 1%-os kezdeti kockázat volt jellemző). Mindig fix stopjaim voltak - !mindig voltak stopjaim! - és a kockázatomat a stratégiám szerint folyamatosan csökkentettem amint lehetett. A portfólióm Risk of Ruin-ja mindig 0 volt.

Fegyelem, fegyelem és még egy kis fegyelem.

Így sikerült egy haladó tőzsdei kereskedővé érnem, és két egymás utáni évben is profitot termelnem. Aztán találkoztam az opciós kereskedéssel - ami, mint kiderült még jobban illik a személyiségemhez - és ez a temérdek munka profitban is realizálódni látszik...

Egy elit opciós kereskedő mondta nekem a következőt: "...Tudod azon gondolkozom, hogy opciózással hogy tudnék ennyire alacsony profitot elérni..." De amit ő tud, azt csak kevesen tudják: konzisztensen magas profitot produkálni. Nah ezért is váltottam, de erről majd a következő bejegyzésemben. ;) 


-Simon Goldman-


Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el